(3/3) “Dulu pakai baju biasa je, tapi saya katakan kat cikgu, ‘Cikgu, saya nak pakai seragam, boleh tak cikgu sediakan seragam?’ Tak dapat pergi sekolah kebangsaan pun tu satu perkara sangat sedih, tapi dah dapat pakai seragam pun dah gembira. Sebab nampak kemas kan, handsome. Waktu jalan dengan kawan-kawan, semua orang tengok, “Oh, dia orang pergi sekolah.” Means dia orang belajar. Saya nak orang acknowledge kita orang la. Saya nak bila kita pergi kan, “Eh, dia bukan dari sini, mana boleh pergi sekolah. Tapi nampak macam pergi sekolah.”‒- Ardian, 17.

Watch the latest episode of Children of Chow Kit on rage.com.my/chowkit, a new mini-documentary series where at-risk children and teens like Ardian describe how staying in Chow Kit impacts their lives.
36 likes
  • thestar_rage(3/3) “Dulu pakai baju biasa je, tapi saya katakan kat cikgu, ‘Cikgu, saya nak pakai seragam, boleh tak cikgu sediakan seragam?’ Tak dapat pergi sekolah kebangsaan pun tu satu perkara sangat sedih, tapi dah dapat pakai seragam pun dah gembira. Sebab nampak kemas kan, handsome. Waktu jalan dengan kawan-kawan, semua orang tengok, “Oh, dia orang pergi sekolah.” Means dia orang belajar. Saya nak orang acknowledge kita orang la. Saya nak bila kita pergi kan, “Eh, dia bukan dari sini, mana boleh pergi sekolah. Tapi nampak macam pergi sekolah.”‒- Ardian, 17.

    Watch the latest episode of Children of Chow Kit on rage.com.my/chowkit, a new mini-documentary series where at-risk children and teens like Ardian describe how staying in Chow Kit impacts their lives.

Log in to like or comment.